Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с клапите за въздух в купето

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с клапите за въздух в купето

    Наскоро установих, че най-дясната врътка на климатика/парното, тази, която трябва да разпределя въздушния поток към различни точки на купето, няма отношение към въздушните потоци. В каквото и положение да я поставя, винаги духа само фронтално в лицето. Не мога да накарам да задуха в краката или в предното стъкло против изпотяване. В най-дясно положение включва автоматично и компресора на климатика (без да се променя обаче посоката на духането), което според мен значи, че не е повреден (съвсем) самият селектор. Поне така си мисля. Четох разни стари теми, в които наместването на CD-то оправяло подобни проблеми, защото притискало незнамсиквоси, но и при свалено CD резултатът е същият. Иначе откъм сила на потока и топлина на въздуха проблеми няма. Единствено не мога да променям посоката. Въпросът ми е, доколко е редно да се съмнявам в копчето и да търся ново копче/панел, което да ми реши проблема? Или да търся причината в моторчето/моторчетата на клапите? А и къде да ги търся тези клапи с техните моторчета? Ако е по-сериозна повредата и е свързано със сваляне на таблото, едва ли ще ми се занимава с това, но ще съм доволен да мога ръчно да отворя (принудително) клапите към краката и предното стъкло, т.е. да духа отвсякъде и да си останат така без да се управляват повече. Рових из разни упътвания, но още не съм открил нищо, та реших, че някой може да има опит по въпроса. Изръчках и форума за свързани теми, но не открих нещо полезно засега.
    За 156JTD 2001г. става въпрос.

  • #2
    Първоначално публикувано от Panchev Покажи съобщение
    Наскоро установих, че най-дясната врътка на климатика/парното, тази, която трябва да разпределя въздушния поток към различни точки на купето, няма отношение към въздушните потоци. В каквото и положение да я поставя, винаги духа само фронтално в лицето. Не мога да накарам да задуха в краката или в предното стъкло против изпотяване. В най-дясно положение включва автоматично и компресора на климатика (без да се променя обаче посоката на духането), което според мен значи, че не е повреден (съвсем) самият селектор. Поне така си мисля. Четох разни стари теми, в които наместването на CD-то оправяло подобни проблеми, защото притискало незнамсиквоси, но и при свалено CD резултатът е същият. Иначе откъм сила на потока и топлина на въздуха проблеми няма. Единствено не мога да променям посоката. Въпросът ми е, доколко е редно да се съмнявам в копчето и да търся ново копче/панел, което да ми реши проблема? Или да търся причината в моторчето/моторчетата на клапите? А и къде да ги търся тези клапи с техните моторчета? Ако е по-сериозна повредата и е свързано със сваляне на таблото, едва ли ще ми се занимава с това, но ще съм доволен да мога ръчно да отворя (принудително) клапите към краката и предното стъкло, т.е. да духа отвсякъде и да си останат така без да се управляват повече. Рових из разни упътвания, но още не съм открил нищо, та реших, че някой може да има опит по въпроса. Изръчках и форума за свързани теми, но не открих нещо полезно засега.
    За 156JTD 2001г. става въпрос.
    Ако тя не работи, значи или някой куплунг отзад не е наред или електрониката ти се е скапала. Всичко е на моторчета и е вътре в таблото

    Comment


    • #3
      Същия проблем ме споходи и тайничко се надявах да е електрически проблем или нещо по машинката която управлява клапите. За съжаление при мен проблема се оказа вътре в самата кутия на парното нещо пречи на клапите да се движат. Махнах моторчето, беше счупена връзката между него и клапите. Опитах да ги преместя на ръка нещо запъваше и при малко по силен натиск прещрака и сега духа само на стъклото и в краката. При опит да върна обратно клапите пак нещо пречи и ги оставих така, за зимата е най подходящо. Дано при теб не е това, че като гледам за да се оправи проблема трябва да се демонтира цялото парно, което е свързано с демонтаж на табло, изпразване и зареждане на климатик - приключение като цяло.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщение
        Ако тя не работи, значи или някой куплунг отзад не е наред или електрониката ти се е скапала. Всичко е на моторчета и е вътре в таблото
        Е, да, ама дотук все едно нищо не каза! По-полезно щеше да бъда, ако ми кажеш къде са тези моторчета, колко са на брой и как се стига до тях. А и какво точно имаш предвид под "електроника"? Панелът за управление на климатроника ли?
        Първоначално публикувано от stenli Покажи съобщение
        ... вътре в самата кутия на парното нещо пречи на клапите да се движат. Махнах моторчето, беше счупена връзката между него и клапите. Опитах да ги преместя на ръка нещо запъваше и при малко по силен натиск прещрака и сега духа само на стъклото и в краката. При опит да върна обратно клапите пак нещо пречи и ги оставих така, за зимата е най подходящо.
        Как стигна до тази кутия и откъде бръкна за да хванеш клапите? Всъщност, колко са те? След като си махнал и моторчето, би ли описал, как точно го направи! Благодаря.

        Comment


        • #5
          Почни от врътката. Виж дали работи. Можеш да го провериш с мултисет. ако всичко е ок тогава отиваш на моторчетата на клапите. Почти обаче съм убеден че нещата ще спрат при ключа. В противен случай би трябвало да чуваш звук от опит да се преместят клапите или поне да работят на някаква позиция. Тоталния отказ ме кара да мисля че имаш лоща връзка- Наизуст говоря но е възможно да не достига захранване до ключа- Причини: (пак наизуст)- бушон, лоша връзка, прекъснат кабел.
          Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
          sprint tropheo
          155/1.8
          156/2.0 Selespeed

          Comment


          • #6
            Мерси! Това е все пак някаква насока. Шум от моторчета и (опит за) местене на клапи не се чува. От друга страна крайното дясно положение на селектора (дефрост) работи, защото при него се включва компресорът на климатика, така че явно той не е разкачен (или поне не напълно) и работи. Но дали може да се развали селекторът частично не мога да си отговоря. Или има някакви бушони, които са конкретно за моторчетата на клапите. При последната проверка всичките бушони си бяха наред. Извадих си вече цялата схема от eLearn и почнах да се ориентирам по нея. Разположението на компонентите е горе-долу разбираемо, но нямам представа до кой компонент откъде (ако изобщо) може да се стигне без сваляне на таблото.

            Comment


            • #7
              Предполагам че като разкачиш клемите на ключа ще можеш да замериш. На крайната позиция би се отварят духалките към стъклото и позицията на парното е на най топло..Най лесно би било ако има откъде да вземеш ключ да пробваш. Ако разкачиш кабелите и отидеш така пред някоя морга можеш да вземеш и да пробваш. Аз съм го правил при италианеца със 155-цата. тогава имах подобен проблем и се оказа блока на управление
              Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
              sprint tropheo
              155/1.8
              156/2.0 Selespeed

              Comment


              • #8
                Което ме навежда на мисълта, че май няма да е от блока за управлението! Защото в крайно дясно положение включва климатика, усилва дебита и температурата на мах, но не променя клапите. Ако беше от управлението, щеше да липсва сигнал и към компресора, температурата и дебита, не само към клапите. Иначе направо цял блок за управление бих си взел (май даже и във форума се намират), ама още не мога да се убедя теоретически, че е възможно да е в него повредата. А и в Пловдив, май нямаме "италианец"!

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Panchev Покажи съобщение
                  Което ме навежда на мисълта, че май няма да е от блока за управлението! Защото в крайно дясно положение включва климатика, усилва дебита и температурата на мах, но не променя клапите. Ако беше от управлението, щеше да липсва сигнал и към компресора, температурата и дебита, не само към клапите. Иначе направо цял блок за управление бих си взел (май даже и във форума се намират), ама още не мога да се убедя теоретически, че е възможно да е в него повредата. А и в Пловдив, май нямаме "италианец"!
                  Мдааа. Но имам спомени за автоморги от времето когато често минавах край пловдив на път към смолян. Мисля че на околовръсното някъде към пътя за асеновград имаше някаква която внасяха части за италианки но може и да те лъжа.
                  Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
                  sprint tropheo
                  155/1.8
                  156/2.0 Selespeed

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Panchev Покажи съобщение
                    Което ме навежда на мисълта, че май няма да е от блока за управлението! Защото в крайно дясно положение включва климатика, усилва дебита и температурата на мах, но не променя клапите. Ако беше от управлението, щеше да липсва сигнал и към компресора, температурата и дебита, не само към клапите. Иначе направо цял блок за управление бих си взел (май даже и във форума се намират), ама още не мога да се убедя теоретически, че е възможно да е в него повредата. А и в Пловдив, май нямаме "италианец"!
                    Иска ти се - двете неща ги управляват различни електронни елементи. Намери си едно табло работещо, пробвай и ще разбереш. До колкото виждам не си специалист, не ги хващаш нещата, гадно е да се дават пари, ама в твоя случай май ще се наложи. Нищо лично, нали? Просто можеш да счупиш и все още нещо здраво

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщение
                      Иска ти се - двете неща ги управляват различни електронни елементи
                      Ами точно де - значи проблемът не е в копчето, а в една от двете вериги, което то управлява. Поправи ме, ако греша!
                      Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщение
                      Намери си едно табло работещо, пробвай и ще разбереш.
                      Аз табло съм намислил така или иначе да си взема, защото като разглобя панелите за да меря, ще ми е по-лесно да съм подготвен и направо да сложа новото, а не да сглобявам и разглобявам още веднъж, търсейки ново табло -времето ми е по-ценно!
                      Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщение
                      До колкото виждам не си специалист, не ги хващаш нещата, гадно е да се дават пари, ама в твоя случай май ще се наложи.
                      Как така отдалеч видя това, пък не видя къде точно ми е проблемът, за да ми го посочиш!?! Нищо лично и към теб, но не мислиш ли, че и специалистите могат да задават някои въпроси? Или да се мисли първо върху даден проблем, преди да се пристъпи към действие, е приоритет единствено на неспециалистите? А и човек, колкото и да е специалист, не може да е "Специалист по всичко" (хубав филм!)
                      Що се отнася вече до парите -гадно е да се дават да! Тук съм съгласен с теб на 100%. Обаче от няколко години вече съм му намерил цаката и на този проблем, да знаеш -просто си закарвам колата на автосервиз който си е МОЙ!
                      Last edited by Panchev; d.m.y г., 15:14.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Panchev Покажи съобщение
                        Ами точно де - значи проблемът не е в копчето, а в една от двете вериги, което то управлява. Поправи ме, ако греша!

                        Аз табло съм намислил така или иначе да си взема, защото като разглобя панелите за да меря, ще ми е по-лесно да съм подготвен и направо да сложа новото, а не да сглобявам и разглобявам още веднъж, търсейки ново табло -времето ми е по-ценно!

                        Как така отдалеч видя това, пък не видя къде точно ми е проблемът, за да ми го посочиш!?! Нищо лично и към теб, но не мислиш ли, че и специалистите могат да задават някои въпроси? Или да се мисли първо върху даден проблем, преди да се пристъпи към действие, е приоритет единствено на неспециалистите? А и човек, колкото и да е специалист, не може да е "Специалист по всичко" (хубав филм!)
                        Що се отнася вече до парите -гадно е да се дават да! Тук съм съгласен с теб на 100%. Обаче от няколко години вече съм му намерил цаката и на този проблем, да знаеш -просто си закарвам колата на автосервиз който си е МОЙ!
                        Браво за сервиза, но за електрониката не си в час да бъда по-конкретен. А упрвлението на тая цялата история - климатик, духалки е само електроника. И докато не се убедиш, че тя е наред няма смисъл да се чанчиш. А най-лесния начин е да сложиш едно работещо и да видиш

                        Comment


                        • #13
                          имах същият проблем.при мен се оказа,че се е спукало зъбно колело на редукторчето движещо клапите.С малк нерви и лепило го ремонтирах.
                          Няма невъзможни неща,просто има недостатъчно финансиране.
                          156 1,8ТS-99 ......
                          EX
                          159 1,9 JTD-08

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от alex052 Покажи съобщение
                            имах същият проблем.при мен се оказа,че се е спукало зъбно колело на редукторчето движещо клапите.С малк нерви и лепило го ремонтирах.
                            Но си чувал жуженето на моторчето, а той не чува нищо

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Panchev Покажи съобщение
                              Е, да, ама дотук все едно нищо не каза! По-полезно щеше да бъда, ако ми кажеш къде са тези моторчета, колко са на брой и как се стига до тях. А и какво точно имаш предвид под "електроника"? Панелът за управление на климатроника ли?

                              Как стигна до тази кутия и откъде бръкна за да хванеш клапите? Всъщност, колко са те? След като си махнал и моторчето, би ли описал, как точно го направи! Благодаря.
                              За да стигнеш до моторчетата се сваля жабката. На цнетралната част от парното има две кутиики с букси на тях. Едната е моторчето което регулира температурата, другата до която достъпа е по-труден е моторчето за клапите. Развиват се два болта и се сваля. След като го свалиш пробваш като въртиш копчето трябва да си променя позицията оста му. При сглабянето трябва да внимаваш с зацепването. Климатроника може да се тества и с "компютър". Ако има електрически проблем ще излезе при диагностика.

                              Comment

                              Working...
                              X